Showing posts with label Hana Humaira. Show all posts
Showing posts with label Hana Humaira. Show all posts

Thursday, February 14, 2013

1st Birthday Planning Untuk Hana Humaira

Assallamualaikum.....

Kami plan nk buat birthday party untuk Hana...
sekali dengan majlis kenduri kesyukuran sempena kiteorang masuk rumah baru tu...

Pulak tu 2hb Mac 2013 ni jatuh ari Sabtu lak tu...
Memang da kene sangat dah kalau nak buat birthday party Hana.. :)

Momy Dedy tak nak fikir banyak nak tema apa...
amik yg senang & mudah je utk tema birthday Hana..

Mmg dari awal lagi aku dah plan nk buat tema Princess...
So, buat je la tema Princess ek..

Aku dah tak larat nak pk banyak dah..
dengan umah baru belom kemas, nk order itu, ini, nak buat itu, ini..
pening hoiiiiii!

So far, setakat semalam, aku baru je buat tempahan kek & cupcake... HAHA!
itu je yg aku pk kn dulu...
tapi kt JB ni payah beno nak carik org yg buat kek cecantek...
dah jumpa yang kenan, bakers nye pulak tak available utk date 2hb 3..
cari punye cari punye cariiiiiiii...
nasib baik laaa jumpaaa... heeeee :)
tapi jauh la sikit kat Taman Bukit Tiram sana..

tadi sempat la google jap utk princess birthday party ideas ni...


 CAKE :









CUPCAKE :










alahaiii...... comey nye cupcake ni..



GOODIES BAG :

mana la nak dapat paper bag pink ni......


yang ni jugakkkkkkk!! haishhhh!



DEKORASI :










eh, btw.... mana nak dapat belon ni ek??
aku mcm pernah nampak belon-belon gini... 
tapi tak ingat ade jual kat mana...
adoidoidoidoiiiii~~

kalau ikot kan, banyak lagi idea-idea yang ada kat google tu..
in shaa Allah, aku cuba la buat yang terbaik...

nak upah org buat semua ni, pk $$$ jer..
maklom laaa, duit dah banyak keluar renovate rumah tu... heeeee :)
maka nya, ber'diy' laaa yerkkk mana yang mampu.. :)





Wednesday, December 19, 2012

terajin update!

Assalammualaikum....

Hehehe, macam chipsmore tak..
Kejap ada kejap takde..
Ye, aku tau aku malas..
Hahaha

Isnin aritu aku sempat la singgah rumah kiteorang tu..
Alhamdulilah, grill da pasang and kemas sangat..
Rasa berbaloi sangat bayar ngan harga dia tu..
Tapiii, mahap la yek...
Lupe nk amik gambar sbb hp dlm kete..
Next, will review about that..

Diam tak diam, Hana Humaira kite da nk masuk 10 bulan da..
Kejap je masa berlalu..
Rindu betul moment2 dalam LR..
Heeee :)
Tapi nak bagi Hana adik, hehehehehe..
Insyaallah.. Masih merancang.... ;P

So far, perkembangan Hana sangat memberangsangkan..
Walopon dia lom tumbuh gigi lagi.. Huuu..

Makin ligat, aktif!

Kekadang tu, rasa ya allahhhh...
Lucky me ada asben yg sangatttt membantu..
(thanks sayangggg... U really my man! Love u)

Hana aku tak hantar kt orang lagi..
Both mom gilir2 jaga, hehehe
Bukan taknak hantar kat orang, tapiiii
Berat rasa hati ni nak bagi orang lain jaga..
Lagi la dia da besar ligat cmtu..

Nanti bila rumah da siap renovate, in law siap pelawa lagi nak jaga Hana..
Dia datang pagi, aku balik keje, dia balik pontian semula..
See, nenek dia pun tak sanggup nk bagi orang lain jaga cucu dia..
;)



cubaan memanjat tangga kat umah tok wan..
haih, tang ni yang penat ni...
huhuhu...



Hana sukaaaaa sangat manjat sofa kat umah tok mak dia..
biasa, kat atas sofa tu mak aku suka letak toys2 dia,
dapat dia diri kat situ, habes semua dia sepahkan..
really, anak dara sangattttt...


bila ajak begambo, bukan main lagiiii...
eeee, geram! geram!

oh iye, esok kami 3 beranak nak ke Tambun, Perak..
join family day Jabatan asben... weeeehoooo!
first time nak bawak cik Hana jalan jauh,, semoga dipermudahkan..
camne la nak handle makan Hana ni... 
mak aku suh beli je cerelac tu...
tapiiiii, 
takpa laaa, aku cuba jugak homemade..
abes cooker, blender aku masuk kn dalam list cik Hana..
bonet penut ngan barang diaaa je.. SIGH~


Monday, September 10, 2012

Gegirl Hana dah tinggal dengan babysitter.....

assallammualaikum dan salam sejahtera...

Hari ni, memang takde mood lansung rasenye nak bekerja...
karang kalau hati tak ikhals nak kerja, tak berkat pulak gaji yang aku terima nanti... hmmmm...

Mana takde mood nye, anak kesayangan dah mula ditinggalkan kat pengasuh...
Sebelum ni kan, mak-mak aku yang jaga... tapi start harini, orang lain pulak yang jaga dia...

Kalau ikotkan hati ni, aku memang nak sangat mak-mak aku yang jaga si kecit tu..
Tapi apakan dayaaaaa.... Badan, otak, kaki, tangan... semua dah tak terlarat...

Tak terlarat dah nak berulang alik Pasir Gudang-Skudai (ni kalau mak aku yg jaga) dan
terkadang Pontian-Skudai (yg ni plak kalau mak mertua aku yg jaga)...

Selama ENAM BULAN aku berulang alik sana sini, pindah randah, rumah sendiri tak
terurus, kain baju dalam seluar dalam entah ke mana-mana... Akhirnyaaaa.........
Kami kepenatan.. kepenatan yang teramat sangat.. Aku rasa kalau lah tulang temulang
kami laki binik ni lembik lembot.. memang dah lama kot bengkok...

Maka jalan penyelesaiannya, terpaksa la hantar anak kesayangan kat orang lain...
Alaaaa, orang lain tu bukan sesiapa pon.. bukan ler orang asing yang aku tak pernah kenal..
yang aku tak pernah jumpa... Makcik sendiri je kot.....

Tapi.... wlaupon makcik sendiri, selalu aku fikir -
"eh, boleh ke cik linda jaga Hana mcm mak-mak aku jaga Hana..."
"hmmmmm, cik linda sanggup ke tidurkan Hana tepuk dodoi dia mcm 
mak-mak aku dan aku sendiri buat..."
"mcm mne kalau tetibe je Hana cranky semacam walaupon selama kami jaga
dia, dia tak pernah meragam teruk..."

dan..... bermacam-macam lagi lah yang bermain kat kepala otak aku ni...

SEDIH..... YA, SANGAT SEDIH....

Tadi pagi, masa hantar Hana, dia tengah tidur...
tak sampai hati rasa nya nk tinggalkan dia...

Macam mana la kalau dia bangun nanti, dia tengok keadaan sekeliling dia
lain sangat-sangat... orang-orang sekeliling dia pon lain sangat-sangat...

;(

Hopefully, Hana will be okay there... and she can adapt with her new surroundings...

and lucky me.....

Makcik aku takde jaga anak orang lain.. dia jaga cuma anak aku...
anak dia pulak, semua dah besar-besar,..
paling bongsu, baru 4 tahun... Alyah... dia sayang sangat kt Hana...

Aku harap, Hana selesa kat sana...
Hana tak meragam...
Hana tak susah tido...
Hana tak susahkan cik linda...

Sebab aku tahu... Anak aku senang nak dijaga...

Masaaaaa.... Tolong bergerak pantas ke jam 5 petang please... >_<


Wednesday, July 11, 2012

Alhamdulilah... Dapat iPhone4s FREE!

Assalammualaikum.......

Actually ni entry lapuk minggu lepas.. Disebabkan kemalasan aku yang makin melampau akhir ini,
jadi nye aku post hari ni ..

Selasa malam minggu lepas, tempat kerja husband ada buat annual dinner..
tapi dia je la yang boleh pegi.. isteri duduk rumah jaga anak-anak ye... hmmmp!

Bertemakan merah+silver, husband gagah carik baju & seluar dia kat KL masa
aku ada class Sabtu lepas kat Melaka tu.. balik je dari class pukul 6pm, terus pecut gi KL..

Husband tak banayk pe'el kalau bab baju & seluar.. Asal cantik di mata dia, & mata aku,
dia OK jer... just beli kemeje n jeans from zara je.. malas nak meround lelame dalam mall tu..
badan dah penat & letih betul...

So, apa yang dia beli kt KL tu, dia pakai masa malam dinner.. cakap kat dia ;

" takpe lah yang kalau syg x dapat baju tecantik ke ape malam ni.. yang pentingggggg....
sila bawak balik iPad eh.. " 

" hmmmm, insyaallah, doa-doa la ye... mane tahu rezeki nak dapat iPad mlm ni.."
sambil u dia bebual ngan HH ;
" Hana....... doakan papa dapat iPad eh nnti malam.. nnti Hana bole tengok katun,
nyanyi ABC, baca ALif Ba ta... doakan papa dapat iPad tau sayang...

pukul 7:30mlm dia dah gerak dari rumah terus ke Persada Johor..sepanjang dia 
enjoy dinner dia, aku lansung tak masej or call.. malas nak ganggu.. bagi la chance kat 
dia nak enjoy ngan kawan-kawan pejabat dia malam tu.. huhuhu..

aku kat rumah cam biasa la, tengok tv ngan Hana, susu kan dia... main-main ngan dia..
engok jam dah pukul 11, husband tak balik lagi.. maybe event belom habis lagi la tu..

change diapers Hana, feed her, dodoikan dia... terus tido... ngan aku sekali tetido..

tesedar pukul 12:30 mlm, dengar bunyik kereta husband, "ooo, dia dah balik la tu.."
aku buat-buat tido je masa dia dah bukak pintu umah, sempat jugak menjeling tangan 
dia... "hmmmmm, nombor tak bertuah la tu.. xde bawak balik pape pun..."
hahahaha...... 

husband masuk je dalam rumah, dia terus kejut aku.. suruh bangun and ikot dia gi luar..
aku dah terpinga-pinga.... "eh, mamat ni dah kenapa.....!! ape ada hantu ke kat luar tu.."

dia suruh aku pejam mata... ok time ni aku dah dapat agak, ni mesti dia dapat iPad ni..
ah kau.... tak habis-habis ngan iPad.....hahahaha... pastu dia suruh aku teka pulak 

" cuba sayang eka, orag dapat apa??? " 
" hmmmm, entah yang... kite tak tahu la syg dapat ape..... iPad kot..." madah iPad aje!
"ok, now... open your eyes and look at this....... "

aku???? masa tu............ YA ALLAHHHHHHH.....................................

" iPhone 4s sayanggggggggggggg??? am I in reality or dream ya?? "
" tido x basuh kak eh? hehehe.. betul la ni..... orang dapat iPhone tadi lucky draw..
suke tak??? ni hadiah untuk sayang.. sayang guna lah... orang bagi kat sayang.... "
" thanks sayang...... muuuahhhhhh! "

phewww! aku sangat lah tak sangka husband dapat iPhone4s masa lucky draw...
aku harapkan iPad... rupanya dapat iPhone... syukurrrrrrr Alhamdulilah....
tak terfikir pun aku nak pakai iPhone sebelum ni.. yang aku nak... kalau tak samsung tab 7 / 10,
tak pun iPad... besar sikit bende alah tu... boleh bagi Hana Humaira tengok katun or bukak 
you tube bagi dengar education song utk dia... apa pun, dah dapat iPhone ni, bersyukur laa..
kalau nak beli sendiri, memang tak laaaaa! huhhuhu....





ALHAMDULILLAH... SYUKUR NIKMAT ALLAH...

ni Second Prize.. Grand Prize husband cakap dapat set Barang Kemas.. best ok!

Alhamdulilah..... ni namanya rezeki kan.. dan mungkin juga ini rezeki Hana Humaira...
kiteorang perasan sejak aku mengandungkan dia, and now dah melahirkan pun,
Alhamdulilah... rezeki tak pernah putus... setiap anak ada rezeki nya... and ini mingkin salah
satu daripadanya... Alhamdulilah...... ;))



Thursday, June 28, 2012

Now I Am Student

Salaam...
Malam ni dah kene packing baju srmua nk balik Melaka. Balik Melaka esok malam, tapi memandangkan malas nk kelam kabut esok, aku pack je malam ni..
Actually, sebelum aku preggy dulu, aku ada apply ePJJ UiTM. Masa tu memg tengah semangat membara nk further study.. Tak terpikir lak aku preggy awal. Or other word, Bunting Pelamin.. Lepas je seminggu aku kawen, aku dapat ePJJ tu. Kt Melaka la tapi. Nak apply kt JB, course yg aku mintak tu takdo.. So, bulan 9 ke 10 cmtu la, aku da kene masuk class. Memandangkan masa tu dah nak masuk 4 5 bulan preggy, husband & family suruh mintak postpone study. Aku pob tanye la pendapat all mommies kt Mommies United tu.. Overall semuanya suruh aku continue je. Xyah postpone. Tspi husband n family pulak sebaliknya.. Mereka bukan ape.. Cume risaukan kesihatan aku je nanti. Masa tu exam maybe bulan 3 taon ni. Bulan 3 taon ni jugak edd aku. So husband mmg x bagi la continue. Ok lah, aku kan isteri x menderhaka..hewww.. So aku take CUti Khas dengan alasan mengandung 19minggu. Alhamdulilah, pihak HEA UitM terima cuti aku....

Tahun berganti nombor, bulan berganti bulan... Maka dengan itu, tibalah saat nya aku kembali menjadi pelajar bulan 6 2012 ni.. Bile da ada anak ni aku rase macam malas je nk continue study.. Tapiiiii husband ku itu sungguh-sungguh suruh aku study balik.. Hmmmm.. Aku ikot kan je lah kehendak dia.. Memandangkan dia dah susah payah bayar yuran study aku yg nk dekat 1.5k tu..gulllppp.. Dan susah payah jugak carik hotel sana sini area Melaka sbb nk teman aku gi study.. Husband, I LOvE U!


Husband tak putus bagi semangat aku suh blaja balik. Dan tibe-tibe je feel nk blaja sungguh-sungguh tu datang.. Heh! So, start Sabtu ni, class pertama aku bermula.. Walaweyy, dah lama x ngadap buku bagai semua tu, macam tepu la pulak rase.. Huhu.. Semoga dipermudahkan.. Amin..

Dan dan tu jugak la aku pk anak aku.. Camne la anak aku nnti kalau tido dia mak nye dah xde kat sebelah.. Yang ada neneknya.. Uwaaaaa ;( Dah la si tembam tu kalo nk tido malam kene main pelok ciom ngan mak & pak nye.. Tapi 2 malam esok, dia x dapat main pelok ciom dulu sebelum tido.. Takkan nk main ngan atok n nenek nya.. Bau kn lain.. Mudah mudahan HH x meragam bile mak abah aku jaga 2 malam nnti.. Haihh, risau aku.. Nak bawak sekali gi Melaka, x kan la aku nk tinggalkan HH ngan laki aku bedua je.. Kesian laki aku kalau HH tetiba je mengamuk & dia x boleh nak handle keadaan tu..
Tak apa lah, HH pun dah biasa tinggal ngan atok & neneknya.. Dengan harapan dia x meragam bila aku xde sebelah dia nanti. Nanti HH dah besar sikit mom bawak HH sekali ok sayang...



Muka sedap tido td pagi.. Mom Dad pelok ciom pon tak nyado.. 
Rindu lah aku kat anak aku sorang ni start esok sampai ahad... Tsskkkk!

Wednesday, May 30, 2012

ww - HH fav activity...



Asalammualaikum............


tengok budak kecik ni yang suke sangat main juling juling mata...





OMG..OMG... HH dah mula da main air liur basi dia..

pengsan!! habes laaa, betambah rontok la rambut ku ini..
sobs ;(




Tuesday, May 22, 2012

hadiah untuk Hana Humaira

assalamualaikum....

Selamat Berpuasa 1 Rejab bagi sesiapa yang berpuasa pada hari ini.. ;)

masuk hari ni, dah hari ke 9 mak aku jaga HH..
aku memang tak nak hantar HH ke babysitter memandangkan dia kecik lagi..
tak sampai hati nak bagi kt orang yang aku tak kenal jaga dia ;(

lagipun mak abah aku rela hati nak jaga HH..
diaorang pun kalau boleh, masa dia kecik lagi ni, biar la keluarga sendiri yang jaga..
mak cakap, nanti da setahun, nak antar kt BS, hantar la..
senang sikit hati aku kalau mak abah aku nak jaga cucu dia ni..

mak abah aku dah ada 6 cucu, tapi ni cucu first dia jaga fulltime.. haha
sebabnya kakak ipar aku yg 2 orang tu, suri rumah..
adik aku pun sama, suri rumah.. aku sorang je carrier mummy.. ;(
takpela nak, eventho mom keje, kasih sayang mom kt awak,
NEVER LESS! ok...

ok lah, bagi nak memudahkan mak aku jaga HH, last week aku order
Fisher Price Newborn To Toddler Rocker..

sebelum ada rocker ni, mak aku taruk HH dlm buai klau dia nak buat keje..
tapi abah aku pulak tak bagi mak aku taruk HH dalam buai..
abah cakap, nanti HH kalau jalan jauh asyik ingat buai je nak tidur.
dah lah mak pak nye kaki bejalan...
sudah nya, mak cakap, abah amik HH, bedung kan dia pastu abah
peluk HH tepuk HH sampai HH tetido..

oh abah... u are sooooooo sweet..
ye, abah aku sangat keraten(btul ke aku eja ni..haha) kalau jaga baby..
dulu, kami 7 beradik abah yang jaga kalau mak sibuk di dapur nak siapkan
jualan untuk berniaga..

so, semalam FP Rocker tu baru sampai kat aku..
excited laki aku bukak & pasang rocker tu.. ;P

bile dah siap pasang, aku pun taruk la HH dalam tu..
ewaaahhh, ke main galak lagi dia duduk dalam tu..


time ni dia dah layan mata nak tidur pas galak
ketawa main toys yg gantung-gantung kt situ...


actually, rocker ni dah lama kami carik..
tapi survey punye survey semuanya harga myr350+

walaupun aku ade 2 voucher rm50 from mom'scare masa dapat freegift 
dari check up kt spital, tapi tak berbaloi aku rase..
sebab voucher tu x ley combine & kenebeli 1 barang yang harga atas myr300..
baru ley gune voucher tu.. jadinye, voucher tu tesimpan rapi je dalam purse aku.. 

las-last aku dapat harga paling murah myr190 plus postage myr10 = myr200
cecepat aku grab sebelum pre order cloed mase tu..
kalau korang nak, korang cer la tengok kat fb akak ni :-

yang aku beli ni design lama.. design yang terbaru dia bkak pre order skrg ni,
colour hijau.. tapi harga pun ada naik sikit... hehehehe ;)





Friday, May 18, 2012

Hana Humaira - pic

As-salammualaikum.....


Present..........


Hana Humaira mase baru lahir ;)


.
.
.
.
.
.
..
.
.


.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

my angle ;) i love she too much!!
;D

Name : Hana Humaira Binti Mohd Khairud-din
Date Of Birth : 02 / 03 / 2012
Place Of Birth : Columbia Asia Hospital, Nusajaya
Weight : 2.64 kg

bagi tengok pic masa baru lahir dulu la ek.. hehehe.. now, Hana Humaira dah 2 bulan 18 hari.. kejap sangat masa berlalu.. rindu sangat masa kandungkan dia dulu.. tskkk..