Showing posts with label dating ~. Show all posts
Showing posts with label dating ~. Show all posts

Wednesday, June 1, 2011

Update 3 Minggu Sebelum Majlis

As- Salam


Tengah pening dengan preparation majlis yg masih banyak tak settle lagi.
Bende- Bende penting, alhamdulilah, semua nye dah ok..
tinggal tarikh nikah je ni tak confirm lagi. kami nak nikah on the same day,
tapi tok kadi tu tolak sbb dia kate dia ade hal pagi tuu, kalo nk nikah ari yg same,
kene nikah lpas kul 11.. haiyaa, kul 11 jemputan da dtg laaaaa...
kalo tak boleh jugak nikah on th same day, terpakse la nikah awal..
maybe jumaat lepas asar... ape pun kene tggu keputusan abah & tok kadi..
mintak- mintak dpt la nikah ari sabtu pagi.. ;)

so,ari sabtu ni banyak bende nk kene buat.. kene plan betul- betul ni...



Sabtu Pagi
- Pergi jemputan kawen Lyana Mk kat BP.
- Singgah Air Hitam sekejap, nk cari barang sikit.
- Bertolak semula ke JB.


Sabtu Petang
- Survey bunga kat kedai bunga Jacqueline.
- Survey cawan.
- Nak buat appoinment SPA.


Sabtu Malam
- Kelas mengaji dengan Kak Nani dirumah.
- Selesai kelas, mula buat hantaran yg tak setele lagi.
- Tido dengan lene nya.. hahahaha ;))


ehh, knp nmpak mcm sikit je ehh? betul ke tak ni? her her her ;)
ahh, tak kesah la, yg penting misi harus dijalankan.

Gi Air Hitam actually nak carik balang rupa mcm ni ::





dan ini ::



mase gi KL ari tu singgah IKEA, ade jumpe, tapi tak tergerak ati pulak nk beli.
ni dah kt JB, rase ralat la pulak tak beli tu ari.. so, pencarian akan diteruskan
ke Air Hitam.. mintak- mintak balang tu ade di sana.. hmmm.....

Ok. That's all for today.




(pssst, knp ehh bile aku nk gune words kale, dia tak keluo kale. hmmmm...)


Wednesday, May 18, 2011

hehehe... yang didamkan sudah ku temui ..

As- Salam..


emm, tak tahu nk update pasal pe dulu.. alhamdulilah, sbb bnyak wedding
progress yg da settle... last weekend aku tak balik Pasir Gudang,
so meronggeng la ngan Khai pi jalan 1 JB ni.. almaklom laa, kunk pasni
mak dah warn tak bagi keluar berdua-duaan 1month sebelum di ijab qabul kan..

sebenarnye aku nak update pasal kad kawen aku, tapiiiii.... mcm malas la pulak..
sape yg dah terbace post aku kat group BBF tu, tahu la kan amukan aku.. muahaha!
sape k tahu vendor nye, silelah PM aku kat pesbuk.. heheheh....

alhamdulilah, HIV test da lepas dan di sahkan Negatif ok... hehe..
aku pi buat ari isnin ritu.. tu pon buat kat kampung Khai di Pontian..
x payah susah- susah call nk buat appoinment.. dtg je trus haa! senang..
org pon x ramai... selesa je... cube wat kat KK area JB ni, mak haaiiii orang..
mesti penuh punye..... so pasni tggal nk pi inteview PAD je.. teehee :)

semalam Wesak Day, so kai berdua cuti... ape lagi, amek kesempatan la
berdating lagi.. hehe, ampun makkk !

semalam, keluar pukul 12.30pm then lunch kat kulai, terus pacak ke Aitam..
Khai nak carik bunga-bungaan untuk hantaran dia yang separuh settle tu...
bile dah sampai aitam, masuk kedai sane sini, semua nye tak bekenan
di hati dia.. haiyaaa..... tinngi btul taste ko eh yunk nk bunge yg cantek2 je ..

bile dah smpai aitam tak beli pape brg, rase mcm membazir plak ngabes kan
duot touch n go.. pastu tak beli pape... so, kami teruskan pejalanan kami ke Melaka!
gerak pukul 2.30pm, smpai melaka pukul 3.30pm... mak haiiii, laju beno khai bawak!
aku tak sado lansung, sbb aku tukang membute di sebelah.. miahahaha!!

so di melaka ;

1. Mahkota Parade
ade jumpe kasut reception yg menusuk kalbu, tapiiiiii..... kat JB pon ade jugak
kedai kasut tuu.. hehe.. so, berakhir dengan pembelian Famous Amos!
aku kalo gi melake, memg tak sah kalo tak beli Famos Amos.. maklom laa,
peberet aku neh .. kat JB mne ade kiosk dia.. hehe

2.Dataran Pahlawan
pon tak jumpe kasut yg aku nak! last- last, masuk ROXY, ngabes kan duit!
bukan aku yang ngabes kan duit, tapi DIA tu haaa.... jeles!!! dia dah dapat
baju ghaye dia... hmmm, org gi mlake nk carik brg kawen, dia sebuk carik
bende lain.. heheheh... so, bile dah tak jumpe kasut yang diidamkan, aku
pum mule la takde mood.. ajak balik JB.. untung ade org yg pandai Pujuk
ajak pi shoping lak kat Jusco Melaka.. hahaha

3. Jusco Melaka
samapi- sampai je, perut lapo pulak, terus menyantap kat KFC..
pastu Khai tanye, nk beli pape tak.. aku pon ngan pantas nye tarik tgn dia
masuk butik VOIR.. hehe, dapat la seluar keje baru... dan- dan ngah
tengok- tengok baju kat situ, si dia dtg bawak Kasut yangg sangattttttt
cun, aku terus jatuh cinta kat kasut tu.. terus beli ko!!! x mahal pun, masih
mampu milik ... tak sampai ratus- ratus kasut tuu ... hati gumbira bile hajat
dah tercapai.. hehehe... pusing- pusing satu Jusco tuu, then, 6.45pm terus gerak
alik JB semula...

sampai kat Hiway, ujan lebat! aku pon sedap laaa melelap kan mate.. hihi
syian Khai kene drive... hehe, abes aku nk drive dia tak bagi.. dia suh aku tido jer..

tahu- tahu kol 8.08pm, dah sampai Pontian.. mak hoiiiii, ko speed ehh yunk!!
pastu tanak ngaku .. eeee, cepuk kunk!

gi pontian sbb nk teruskan pencarian bunga hantaran Khai... kalo korang nk tahu
kat Pontian pon ade kedai barang & aksesori perkahwinan.. name kedai tu,
Iza Wedding & Aksesori tak silap aku.. rase nye, kedai tu baru lagi kot..
tapi harga, memg tak leh banding ngan kat aitam laaa....

beli bunga- bungaan campo ngan bakul 3 bijik, nk dekat 200++ .. hmmmm...
tapi takpe la, asal kan Khai happy dapat jumpe bunga idaman dia...

pastu kul 10pm, terus balik skudai..
dah smpai rumah, mandi2 aku terus tido! lansung tak mesej Khai
tanye dia dah selamat smpai umah dia ke belum.. miahahaha!!

ehh... asal mcm panajng gile entry aku arini.. hahaha... sorry ehh,
balas dendam sbb dah lame tak berupdate.. teehee :)

ok. bai.

Wednesday, March 9, 2011

bulan madu????

As-Salam,






:))


cant wait for upcoming pre honeymoon*
ahakkss.
*kawen pon belom dah pk nk honeymoon*

ok lah.
Have A Nice Day My Friends!


Monday, February 28, 2011

Kad Kahwin & OP

As-Salam....




semalam adalah hari cabutan bertuah bagi pengunjung
dan pelanggan yang dah bayo booking RM 500 ke atas
diatas tempahan pelamin bagi setiap vendor...

so, aku pon x tekecuali la kan.. mane tahu, kot2 ade rezeki nk
dapat hadiah2 yang dia bagi.. tapi non hado nyo! no. tak naik
pulak.. heeeee :)

semalam, aku ngan tunang sampai angsana dlm pkul 8 lbh ..
ok! ramai sgt manusia... nk tggu cabutan, memg bejembot
la kan... upsssss ! heh...

sementare tggu announce cabutan tu, tunang ajak p tengok
OP .. ok lah, aku layankan je lah.. lagipon dia memg tengah
takde OP lagi utk majlis tandang nnti.. pusing punye pusing,
cume ade brape je booth OP .. tapi tunang ajak singgah
booth Hafeez Arshad.... belek-belek album picc dia..
ok! sangat cantek!!! dlm hati ; hmmm, ni kompom riban-riban
niehh... mase tuu, tunang je yg dengo explaination
dari bro hafeez tuu.. aku tak masuk campo lah ....
dah dengar explaination dari bro hafeez, tunang pon
bisik-bisik kat aii ; mcm mne? ok tak?
aku nk je jawap; ehh, ikot u laaa.. kan duit u, majlis u...
i follow je... lagipon gambo dia cantek2! i like!!!! heh..

hehe ...

ok, kami decide sebulat suara ambil Hafeez Arshad as our
OP majlis bertandang nnti ...
and sgt tekejottt.......... he offer best price for my fiancee..
sbb ramai anak buah kat tempat keje fiancee, amek
Hafeez Arshad majlis kawen dorg.. tu sbb la bro hafeez
baik hati sgt bagi best price utk kiteorg .. thanks bro!!!

kalau korang nk tengok hasil kerja kaki tangan Hafeez Arshad
ni, korang boleh laa layari website mereka [klik] dan juge
fb adik bro hafeez [klik]

so, settle sudeh OP utk bertandang . alhamdulilah!!
OP aku..... nnti aku review ehh.... hehe!

next, nk settle kan kad kawen pulak...
kami sepakat membawa berkat tempah KAD KAWEN
same design bagi dua-dua belah pihak...
knp same design??? ntah laaa.... aku minat ngan kad
tu, tunang pon same... minat gile ngan kad tuu ..
so, ape salah nye kami wat same kan dari segi saiz,
warna, etc bla-bla........ hehehe..
TAPI BUKAN KAD 2 IN 1 ok.....

dan utk orang yang bertanggungjawab menjalankan
proses kad kawen kami adalah : Kaza Art Trading
aku x sure laaa dorg ade website ke tak ...
fb pon begitu... aku x sure wujud ke tak fb mereka...

next.............................


Top 3 finalis wajah Pencarian Gadis Melayu Johor.
kah kah kah!
PERASAAN SEMATE-MATE .

hehe, muke tunggu nasib bertuah tapi tak bertuah pon ..
sia-sia jaaa aku sampai kol 8 and stay kat sane pai kol 12 am!!
cettttt .... kalo ku tahu no. tak naik, baik aku membute heiii
je kat umah.......

and the next ............................



tak tahu nk taruk caption ape.

korang boleh perasan tak, tunang aii pakai baju beso
gedabak rupe bapak org ... haih.... dia ni tauu....
naseb la aku sayang ko yunk.......... kah kah kah!

overall, majlis penutupan Gala Seri Pesona Pengantin
amat membosan kan bagi kami berdua !!
SERIOUS ........ and, aku rase, event mlm tu sangat SEMAK!!


Monday, January 3, 2011

holiday part one ..

hai semuaa....

Selamat Tahun Baru 2011 ! hehe, maaf lambat wish :)
semoga segala impian korang tercapai yea utk tahun 10 & 11 nie..

mggu lepas, jumaat sabtu n ahad kan coti kan...
saye n incek darling plan nk ke KL.. bkn utk besoka ria ok..
tapi nk carik brg2 hantaran kami yg belom settle tuu..
lagipon dia memg da janji ngan saye nk settle kan last year..
okehh, alhamdulilah.... everything settle!!
cume ade few things jek yg belom settle lagi such; his ring & toiletries..
utk saye, emmm... rase nye sume da settle kott...
ehh, ade lagi yg belom.... my bracelet & necklace... wuuuuu!!
tak leh nak excited lagik sbb brg2 ni x dapek lagi.. huhu!

jom layan picca !

muke excited darling ku!
gerak dari jb pukul 6am..
mase ni baru sampai Jalan Simpang Renggam kott..
singgah breakfast kt sane..


day first; otw to destination.. tetibe dia jadik ngantok..
so, we decided to stop at RnR pagoh..
bg dia tido sekejap..


arriving at destination!!!
Pavillion...
pening nk pilih baju yg mane..


model kasut tanpa kepale..
pon pening jugak nk pilih yg mane..
demand gile mamat niehh,
nk kasut dlm pavi aje..
kopak saye tahu?
tapi takpe laa, bukan selalu.
heeee :)



next destination; Sunway..
lepaking while he smoking..
( ehh, gambo dia jek, gambo saye mane? )


upsss, baru nmpak gambar saye kan?
tehee :)
mase ni penat sgt, 4jam dok merayau
dlm sunway tu, carik tu, carik ni..
muke... ishh, beminyak sungguh!


cantek tak u all??
incek darling bekenan sgt2 ngan shoes ni..
tapi saye?? emmmm..
kureng laaa..
design simple mcm ni pon da 2++ ...
REJECT ... :)
carik lain lagi....

okeh, tu cerite ceriti first day at KL...
mlm new year tu, kiteorg x p mane2 pon..
penat sgt lorr... lepak2 kt umah je ngan my cousin...
saye stay kt umah aunty saye kt Pantai Dalam..
tgok bunge api pon dari umah je.. haha!
kekonon nk celebrate new year kt negeri org, tapi
non ado nyer.. memaseng da kemalasan!

Day II, Part II, will update later yahh...
:)

see u next entry ...
TATA.


notabelog: best sgt shoping kt KL kan.. mcm2 ade.. ade duit, sume boleh! tapi kan, parking kt pavi mahal gilos kan... hummmm...

Thursday, December 30, 2010

new year at KL !

haiii semuaaa..


Selamat Hari Khamis u all..
esok malaysia cotii.. i likee!!
hehe!

esok pagi jugak dlm pukul 4am, kami akan betolak dari
JB ke KL .. yaeayyyy !!

taon ni celebrate new year kt KL la gamaknye.. huhu

kami ke KL sbb nk carik another half things yg belom settle
carik lagi.. mcm... handbeg, heels, shoes fo him, shirts,
and watches!! yeayyy lagi sekali...

so, aktiviti esok adalah merayau2 sekitar KLCC, mv, pavi,
mne lagi?? cepat org KL, bgtau saya, mne lagi shoping complex
yg heaven nk carik brg2 yg mcm saya nk kan tuu... :)

ouhh, x lupe jugak, nk meet up gadis cantik manis ni .. weehuuu!

ok lah.. nothing else.. doakan kami selamat sampai KL dan
selamat jua pulang ke JB..


notabelog : lambat pulak nk tggu kol 5.. nk chaaa-alif-botttt.... cabottttt!! tapi, boss asek jeling2 je tuu.. aishhh, times, running fast please.. belom packing brg nie... :) oyeahhhh... cotiiii!!

Tuesday, October 12, 2010

makan-makan

assalammualaikum u'olss .

xley nk hapdate slalu laaa , manyak koje kt opis nie .
nati 1 setel , dtg lagi 2 , 2 da setel , dtg lagi 3 ..
haaa , pas dtg 3 , dtg la lagi bnyak2 ye ... heeee :)

nak tau takk ?
encek darlings saya ..........

dia kene p kusus laa kt KL ..
hehe, tu pon nk bgtau kann .. bkn lame no punn
die ke sane , 3 ari je kott .. tu ponn ngade2 nk
sedey2 .. haha!
xde laaa , kite bese2 je , sbb kite da bese noo
die kene attend kusus tuu , kusus nie ...

kalo da kawen mcm ne ekk ?????
kalo die outstation , maka nyaaa ,
kite kene tnggal umaa sorg2 la ea ??
ouhh nooooo !!!
takot .... heeeeee~

ok laahh , before encek darlings berlepas ke KL ,
mlm tuhh ,, dia nk pujuk hati kite , dia bwk kite
p mkn kt 1 restoren ni tauu , pehhhhh ...
santek sgt restoren tuuu !
seriously x tipu ... mknan dia ponn sedap2 !


waiti' fo my dinner ~



grrr! konon2 nk wat CandleLightDinner laa tuu .
:)


Grill ChickenChop with BlackPapper Sos my choice !
SEDAP ~


yeayy ! encek darlings ponn mkn same mcm kite .
cume dia punya lain sikit , beza nya
chikenchop dia Hot n Spicy .


heee .. tetibe dtg plak penyakit ginduu kt encek darlings ..
smuge dia selamat di sane & di jauhi segala
malapetaka yg x di ingini ...




noted : harap2 encek darlings x lupe bli kan kite dodol sedap kt Melaka ! ;)

Friday, October 8, 2010

Dating semalam : Jangan Pandang Belakang Congkak 2

salam dan hai sume bloggers !


ape plan korunk weekend nie ?

Tak Tau ??

kite suggest , awak semue p la nengok JPBC 2 .
bestt gilaakkkk !
bnyak sgt lawak yg wat korunk ketawe bagai
nk kuar segale isik perot yg ade dlm perot korunk tuu .
hahha !

siyes weyhh , muvie tuu sgt2 BEST !
x rugi kalo tengok .
tapi ade part yg Boring , Boring la jugekk .
heeeeeee :B

ince darling cakap kt kite , time ni laa die
dpt dengo kite gelak kuat-kuat !
hahha ! mayb kott , sbb smlm kite memg ase
yg kite ktawe x hengat donia !
cite tuu best ! sbb tu gelak x hengat donia ..
ngeeeee ~

tapi kann , kite paling-paling TAK SUKA
bile kite tgok muvie , ade je suara-suara sumbang !
aishhh , ase mcm nk je kick-out jeerr org tuu .