Showing posts with label baju pengantin. Show all posts
Showing posts with label baju pengantin. Show all posts

Tuesday, March 29, 2011

fitting baju-done! yeayy!!

As-Salam....


hmmmm..... nape ngan blog ni....
susah sgt nk upload gambar... :(


hari sabtu lepas, aku dah pegi fitting baju sanding!
yeaayyy !! cantek benagett !! dipilih bersama MOH ..
aku memg bagi dia sepenuh kepercayaan aku kat dia
utk pilih kan baju ape yang sesuai aku pakai utk sanding
and potong kek nnti.. ok aku sangat-sangat puas hati
bila dia pilih kan baju yang betol-betol kene ngan diri aku
yang pendek ni.. heeeee :)) thanks HETTY, i love u :)

actually, banyak pilihan baju yang ade.. tapi apo kan dayo,
aku hanya di beri kan 2 pasang baju shj.
satu baju untuk bersanding dan satu lagi untuk
acara potong kek...

kalau lah boleh pakai semua baju yang cantek gojes meletop
kat butik tuu, nak je aku sambo semua nye... errr**

ok lah, nah tengok baju yang aku try...
baju ape yang aku pakai mase sanding and potong kek,
korang kene lah tggu real wedding nnti... hehhe :))

ini cume sesi mencuba shj :)








eeee..... tantek tangat !! sukaaaaa~~~






auwwww, i love the tail.... tak mau panjang2!
begitu sudah mencukupi buat diri ku..
arrghhh, tak sabo nye...
:)






sukeeeeeee sangat dress ni...
serious, cantek sangat!!
full beading dari bahagian dada
sampai lah ke perut!!
bersinar-sinar kooo kalo kene cahaya!
aaaaa.... naakkk jugak yang ni...




(gambar terpakse dicrop atas sebab kesexayan melampau..)

this dress make me feel like princess..
kain dia sangat mengembang!!
cantek jugak!!
also full beading kat bahagian dada
sampai ke perut..
nak jugak lah yang ni....
boleh tak??
hmm...


soooo u all, mane satuy ang u all vote.. ngehehe :P

time ngah fitting ni, tunang tak dapat join sekali
sbb dia balik kampung.. so, baju utk dia, i belom pilih..
bio dia yang pilih sendiri.. kunk nnti aku pilih kan,
tak minat la, tak sesuai ngan kulit laa, macam-macam....

utk groom suits, insyaallah, mid april baru pegi pilih..
boleh kan yunk kan?? hehe .....

upsss, lupe nk interframe akak yang kepochi bagai tuu...


muke orang tengah begosip mcm ni laa.
ha ha ha!!
disebelah saya itu,
dia lah kak iza yang baik hati
sangat !!



ok, ok last..... tahu, korang dah bosan.. hehe..
dah amek ukuran! yeaayyy ~~
can't wait... can't wait....

alhamdulilah, satu per satu sudah berjaya disempurnakan..
semoga semua nya berjalan lancar ...

next entry : kain utk Maid Of Honour
:- special dedicated to my heart BFF :-

Tuesday, December 28, 2010

design baju nikah [pening]

Hai Hai semuaaaa~


a week without any post.. bizi tambah dgn xde idea nk post ape. hehe
tetibe arini rase mcm nk post pasal design baju nikah nnti..
emmm, seriously... saya tak tahu nk design yg mcm mane..

kain utk outfit nikah nnti dah ade.. dapat sekali mase tunang haritu..
warne peach oren cair match ngan warne putih mutiara..
while man suit for groom mcm biase la kan, warne putih mutiara tuu..

semalam saya ade tanye kat incek darling:
saya : yunk, nnti org nk tukar kain utk nikah boleh?
dia : hah?? kain ape pulak.. kan dah ade kain.. nk kain ape lagi?
saya : alahh, nk tukar chiffon beaded.. boleh ehh?
dia : jangan nk mengade ehh.. gune jek yg org da bg aritu. x payah tuka2..
saya : okehh .... ( frust )

soo, xde mkne nye saya nk ke jakel / gulatis nk survey kain baru...

kain yg saya dapat time tunang aritu ialah LACE..
but, saya pening nk wat design ape ... kalau boleh,
saya nk design yg boleh saya gunapakai balik bile dah kawen..
uwaaaa ....... pening, pening....

tadi search kt google, jupe ini;








all this picture from: Prestige By Inar


saya soka yg first tuu.. okehhh, am got what am want fo my nikah outfit..

TATA.

Thursday, November 11, 2010

bride outfitt

hello reader's !


ekceli haku ni nga pening pk time nikah nnti
nk design baju gimane .
haku kalo blehh mahu kan long dress chiffon .
ouhhh , pasti sweet !

tapi... memikirkan keadaan fizikal ku yg agak short ni,
slalu tebayang2 , aissshhhh ...
boleh ke mcm tuu ? seswai ke ? okey ke takk ekk ?
hahha ~ susah nye la haii xde body gupe model ye takk .....

seriously , haku memg nk kan kain chiffon utk
nikah outfitt haku nnti ..
mse eday ritu ade dpt lace ... tapi kannnn ...
haku x bape minat plak nk kai lace ... sbb nye ...
contoh da ade depan mate .. baju tunang haku tu haaa ,,,
da bape lame x pakai . yg haku pkai tu laaa mase eday tuuu .
pastu till now , NEVER !!
( x pasal2 incek darlings membebel sbb haku x pkai2 spai la ni )


credit to : RKM



credit to : Hatta Dolmat



credit to : Readzul Creations



credit to : Zery Zamry


credit to : Zery Zamry

haku adore baju kurung moden kt atas ni ..
simple . nice . gorgeous !


hebat takk haku amek design dari designer2 tersohor
malaysia ... hahaha ..
ni je laa yg mampu nakk oiii ..
tgok , berangan !

nk suh mereka2 ni wat kan baju utk haku nnti kunk ..
takot teketar2 plak tgn haku nk ngulo upah mereka ..
heeeeee :)
tapi kalo ade rezeki lebeh , ape slh nye kann ?
haishhhh , bile laaa $$ beribu juta ade depan mate haku niehh .



notabelog : kt Joho ni haku susa btol nk carik tailor yg btol2 ley
wat kan baju2 kawen impian haku mcm kt atas2 tuu .. kunk ade kunk haku
suh wat dress , di buatnye sari .. aishhh ....