Showing posts with label projek diy. Show all posts
Showing posts with label projek diy. Show all posts

Thursday, February 14, 2013

1st Birthday Planning Untuk Hana Humaira

Assallamualaikum.....

Kami plan nk buat birthday party untuk Hana...
sekali dengan majlis kenduri kesyukuran sempena kiteorang masuk rumah baru tu...

Pulak tu 2hb Mac 2013 ni jatuh ari Sabtu lak tu...
Memang da kene sangat dah kalau nak buat birthday party Hana.. :)

Momy Dedy tak nak fikir banyak nak tema apa...
amik yg senang & mudah je utk tema birthday Hana..

Mmg dari awal lagi aku dah plan nk buat tema Princess...
So, buat je la tema Princess ek..

Aku dah tak larat nak pk banyak dah..
dengan umah baru belom kemas, nk order itu, ini, nak buat itu, ini..
pening hoiiiiii!

So far, setakat semalam, aku baru je buat tempahan kek & cupcake... HAHA!
itu je yg aku pk kn dulu...
tapi kt JB ni payah beno nak carik org yg buat kek cecantek...
dah jumpa yang kenan, bakers nye pulak tak available utk date 2hb 3..
cari punye cari punye cariiiiiiii...
nasib baik laaa jumpaaa... heeeee :)
tapi jauh la sikit kat Taman Bukit Tiram sana..

tadi sempat la google jap utk princess birthday party ideas ni...


 CAKE :









CUPCAKE :










alahaiii...... comey nye cupcake ni..



GOODIES BAG :

mana la nak dapat paper bag pink ni......


yang ni jugakkkkkkk!! haishhhh!



DEKORASI :










eh, btw.... mana nak dapat belon ni ek??
aku mcm pernah nampak belon-belon gini... 
tapi tak ingat ade jual kat mana...
adoidoidoidoiiiii~~

kalau ikot kan, banyak lagi idea-idea yang ada kat google tu..
in shaa Allah, aku cuba la buat yang terbaik...

nak upah org buat semua ni, pk $$$ jer..
maklom laaa, duit dah banyak keluar renovate rumah tu... heeeee :)
maka nya, ber'diy' laaa yerkkk mana yang mampu.. :)





Friday, June 3, 2011

Road Signage Pulak.... ;)


as- Salam....


Selamat Hari Jumaat yaawwww!!
hehehe, tak sabo nye nk tggu kul 5pm.. takde mood nk koje arini..






A4 size

hehehe, biase- biase je kan....... name tak centre kan...
tengok la name Khai.. panjang bebeno... dlm kad jemputan,
name dia je yang telebih show off.... ehhh.. hehe ;))


ok lah. bai.

Thursday, June 2, 2011

Guestbook Ready To Contengggg!! hehe


As- Salam....


semalam banyak sangat Lady Boss baru bagi aku keje.. memg tau dia tuu..
mentang- mentang aku nk coti panjang nnti, dia bagi banyak keje ehh...

walopon banyak giler keje yg aku kene buat semlam...
tapiiiii... sempat jugak aku siap kan Design Guestbook aku.. ngehehehe!!

almaklom laa, bak kate Lisa Lisut, walopon godeh tenet time keje, tapi koje tetap jalan ape.
multi-tasking kate kan.. hua hua hua....

sebenarnya aku dah design lame dah guestbook ni, tapi aku punye lalok,
aku tak save dlm pendrive... aku save kt PC je.. bajet mcm PC ni akan ok la
sampai ke hari aku nk Print out.. jap gi last week, PC aku kene virus, so
memg sume data- data ilang mcm tu je la kan.. huuuuu ;( sedih ...

so, memikirkan mase mcm dah ade takde sangat ni, aku gigihkan jugak design
guestbook aku.. sambil aku wat keje, sambil tu la aku mendesign...

alhamdulilah, berkat kesabaran, siap sudehhh keje mendesign.. hehe

nah, tengok ni, tak cantek pon,.. biase- biase je.. almaklom laaa,
kite ni bukan budak art & creative.. hehehe.. so, nk gune segala potosop
ke, ilustrator ke, memg jgn harap la kan.. hehe..




haaaa, tak caye.. kan biase- biase je kan...
aku wat simple- simple jaa.. Khai pun takmau yg crowded sangat..
kiteorang kongsi guestbook, lepas belah aku, bwak ke belah dia pulak..
malas laa nk ade sampai 2 guestbook, sekali harung je senang.. heeee ;))

ehh, tu actually Front Cover dia jee.. yg dlm dia nk tgok jugak ke???
hehehe, takyah laaa.... malu laaa.... kalo dah luo pon tak cantek,
dalam lagi la jgn harap cantek.. hehehe....

takpe, takpe... nnti kite hapdate ehh lepas majlis ;)

ok, tata titi tutu ;))

Wednesday, March 23, 2011

Wordless Wednesday - DIY

As-Salam....






what do u think ?
i can't believe he can diy his "hantaran"
to me :)





Tuesday, March 1, 2011

DIY : Bunge Telur Tissue Versi Origami Paper ( try )

As- Salam ....


Hyeeeee..... yeeeaaaayyyyy !!!! aku berjaya !!
alhamdulilah.. x sia-sia besengkang mate carik step-step
mcm ne nk diy bende ni.. ok, agak susah sebena nye
nak carik step-step dia ... tapi bile dah buat, walawehhh!!
SENAG YA AMAT !! betol.... tak tipu ...

korang penah tengok bunge telur yg kat bawah ni???



source : Seni Qanasuri

ok, first time aku tengok bunge telur ni, aku memg dah betol2
jatuh cinta ngan dia ni.... aku tak tanye la pulak kan ngan tuan
blog tuu, harge dia berape .. sbb aku rase, aku mcm nk diy je...
tapi, bile dapat tahu harge dia dari kalangan group bbf,
mak aihhh..... cancel lah nk oder ngan akak ni.. hehehe...

so, penyelesaiannya : BUAT SENDIRI SUDAH !

susah tau nak cari care-care nk buat dia....
tak banyak yang membantu ... org cakap pakai crepe paper..
ok, aku gi beli crepe paper tuu.. aku beli dua kale ..
dark teqoise ngan merah mak nyah... ehhh.... silap!

hari ahad malam tuu, ku google sampai ke pagi ..
nak cari step dia punye pasal .... tapi x jumpe !!
pastu aku ade perasan kat group BBF aritu, ade sorg blogger
post kan pasal bunge telur ni.. so, aku carik la balik ...
tapi ,,,,,,, KECEWA! aku tak jumpe balik post tuuu ...
sedih sangat !! aku pon, Post la balik pasal bunge tuu kat
wall bbf... tapi mcm takde respon... uwaaa :(

tapi kan........ b2b renee yang help a lot pasal ni....
she first comment .... bagi reference, gune tisu ape...
heeee :) thanks renee..... renee pon suggest gune
crepe paper .... tapi ingat ehh... crepe paper tak sesuai kalo
nak wat bunge telur ni .... teehee :)

so, dah beli crepe paper tuu, aku pon teruskan lah perjuangan
aku buat sendiri bunge tuu ... nak tengok ke hasil nye
bile gune kan crepe paper??????? sedih :(
sbb tak jadik and tak kembang pon !!! geram !!


ce tengok???? hampeh betol rupe ko yunk!

aku pon dah tak tahu dah.... nk gune paper ape laa ekk
nk wat bunge telur ni... pastu balik keje mcm biase semalam...

ku heret tunang p teman carik tissue paper ni....
FRUSTRATED lagi sekali ... x jumpe and takde!!!!
geram je kau ... pastu dah balik umah, potpet potpet
ngan adik aku, tetibe dia hulur paper origami dia wane kuning ...
dia cakap : ce ko try kak... mne tahu jadik kembang sekuntum...

hahahahaha.... i like this part !!!!! menjadik hokeh !!!!

nah, meh tengok hasil nye ... girang sungguh dalam hati ..
penat lelah telah terhasil dengan paper origami je..
ceettttt !





heeee :) first trying !

so, amacam u all.... same tak ? same tak ? ahahahaha.......
ptg ni nak p borong paper origami ngan adik aku ...
pastu nak carik batang lidi, reben, ngan salotep yg selalu
balut kat batang lidi bunge telur... yeeaayyy !!!!

pelik : kretip jugak aku ni kan ! mcm tak caye .. ahaha!
aku buat sendiri tau .. takde sape ajo mcm mne nk buat bunge ni
jadik mcm tuu ... kah kah kah ...

customer first aku : of course la my tunang ! dia dah booking nk 100pcs
ha ha ha .... rezeki kurniaan allah ... terima kasih ya allah..
tak sia-sia mencube kan ...

utk tuto : nnti aku tepek kan ehh .. mlm ni baru nk buat bunge telur
yang betul-betul ... hehe!


Friday, November 12, 2010

DIY sulit

hello reader's ~


heeee :) tajuk tanak cam sulit menyulit lak kann . ahha!

arini ari jumaat , bile ari jumaat , hati aku rase happy sokmo !
sbb esok cuti lagi straight 3 ari pai ari senin .
utk makluman rakan2 blogger's ..
haku bkn ponteng ea ari senin ..
heeee .. nk tahu ngape cuti ??

isnin 8 November 2010 , adalah cuti umum utk raakyat JOHO
tapi haku pon tak sure cuti ape . hahha ! lupe laaaa ..

back to entry post ..
opis aku ni , bile ari jumaat , tgahhri plak tuu ,
memg xde org , almaklum laa , kumbang2 setaman
sume g masjid . yg tggal cume 2 kuntum bunge je ni haaa ..

so , haku manfaat kan mase 0 ni ngan menDIY projek
sulit haku .. hahha ! ngape sulit ??
nnti bile waktu nye , haku bgtau ea ape yg
aku diy nie ..

wat mse ni , haku bg teaser dulu .
kalau korang tahu ape , korang memg pandai !
hehe :)



pkai ketas recycle dulu .
jadikk ponn !


so , korang dpt agak takk ape yg sedang aku cube
diy sulit ni ????
:)

c u next post .
tata !