Showing posts with label parenthood. Show all posts
Showing posts with label parenthood. Show all posts

Wednesday, December 19, 2012

terajin update!

Assalammualaikum....

Hehehe, macam chipsmore tak..
Kejap ada kejap takde..
Ye, aku tau aku malas..
Hahaha

Isnin aritu aku sempat la singgah rumah kiteorang tu..
Alhamdulilah, grill da pasang and kemas sangat..
Rasa berbaloi sangat bayar ngan harga dia tu..
Tapiii, mahap la yek...
Lupe nk amik gambar sbb hp dlm kete..
Next, will review about that..

Diam tak diam, Hana Humaira kite da nk masuk 10 bulan da..
Kejap je masa berlalu..
Rindu betul moment2 dalam LR..
Heeee :)
Tapi nak bagi Hana adik, hehehehehe..
Insyaallah.. Masih merancang.... ;P

So far, perkembangan Hana sangat memberangsangkan..
Walopon dia lom tumbuh gigi lagi.. Huuu..

Makin ligat, aktif!

Kekadang tu, rasa ya allahhhh...
Lucky me ada asben yg sangatttt membantu..
(thanks sayangggg... U really my man! Love u)

Hana aku tak hantar kt orang lagi..
Both mom gilir2 jaga, hehehe
Bukan taknak hantar kat orang, tapiiii
Berat rasa hati ni nak bagi orang lain jaga..
Lagi la dia da besar ligat cmtu..

Nanti bila rumah da siap renovate, in law siap pelawa lagi nak jaga Hana..
Dia datang pagi, aku balik keje, dia balik pontian semula..
See, nenek dia pun tak sanggup nk bagi orang lain jaga cucu dia..
;)



cubaan memanjat tangga kat umah tok wan..
haih, tang ni yang penat ni...
huhuhu...



Hana sukaaaaa sangat manjat sofa kat umah tok mak dia..
biasa, kat atas sofa tu mak aku suka letak toys2 dia,
dapat dia diri kat situ, habes semua dia sepahkan..
really, anak dara sangattttt...


bila ajak begambo, bukan main lagiiii...
eeee, geram! geram!

oh iye, esok kami 3 beranak nak ke Tambun, Perak..
join family day Jabatan asben... weeeehoooo!
first time nak bawak cik Hana jalan jauh,, semoga dipermudahkan..
camne la nak handle makan Hana ni... 
mak aku suh beli je cerelac tu...
tapiiiii, 
takpa laaa, aku cuba jugak homemade..
abes cooker, blender aku masuk kn dalam list cik Hana..
bonet penut ngan barang diaaa je.. SIGH~


Monday, September 10, 2012

Gegirl Hana dah tinggal dengan babysitter.....

assallammualaikum dan salam sejahtera...

Hari ni, memang takde mood lansung rasenye nak bekerja...
karang kalau hati tak ikhals nak kerja, tak berkat pulak gaji yang aku terima nanti... hmmmm...

Mana takde mood nye, anak kesayangan dah mula ditinggalkan kat pengasuh...
Sebelum ni kan, mak-mak aku yang jaga... tapi start harini, orang lain pulak yang jaga dia...

Kalau ikotkan hati ni, aku memang nak sangat mak-mak aku yang jaga si kecit tu..
Tapi apakan dayaaaaa.... Badan, otak, kaki, tangan... semua dah tak terlarat...

Tak terlarat dah nak berulang alik Pasir Gudang-Skudai (ni kalau mak aku yg jaga) dan
terkadang Pontian-Skudai (yg ni plak kalau mak mertua aku yg jaga)...

Selama ENAM BULAN aku berulang alik sana sini, pindah randah, rumah sendiri tak
terurus, kain baju dalam seluar dalam entah ke mana-mana... Akhirnyaaaa.........
Kami kepenatan.. kepenatan yang teramat sangat.. Aku rasa kalau lah tulang temulang
kami laki binik ni lembik lembot.. memang dah lama kot bengkok...

Maka jalan penyelesaiannya, terpaksa la hantar anak kesayangan kat orang lain...
Alaaaa, orang lain tu bukan sesiapa pon.. bukan ler orang asing yang aku tak pernah kenal..
yang aku tak pernah jumpa... Makcik sendiri je kot.....

Tapi.... wlaupon makcik sendiri, selalu aku fikir -
"eh, boleh ke cik linda jaga Hana mcm mak-mak aku jaga Hana..."
"hmmmmm, cik linda sanggup ke tidurkan Hana tepuk dodoi dia mcm 
mak-mak aku dan aku sendiri buat..."
"mcm mne kalau tetibe je Hana cranky semacam walaupon selama kami jaga
dia, dia tak pernah meragam teruk..."

dan..... bermacam-macam lagi lah yang bermain kat kepala otak aku ni...

SEDIH..... YA, SANGAT SEDIH....

Tadi pagi, masa hantar Hana, dia tengah tidur...
tak sampai hati rasa nya nk tinggalkan dia...

Macam mana la kalau dia bangun nanti, dia tengok keadaan sekeliling dia
lain sangat-sangat... orang-orang sekeliling dia pon lain sangat-sangat...

;(

Hopefully, Hana will be okay there... and she can adapt with her new surroundings...

and lucky me.....

Makcik aku takde jaga anak orang lain.. dia jaga cuma anak aku...
anak dia pulak, semua dah besar-besar,..
paling bongsu, baru 4 tahun... Alyah... dia sayang sangat kt Hana...

Aku harap, Hana selesa kat sana...
Hana tak meragam...
Hana tak susah tido...
Hana tak susahkan cik linda...

Sebab aku tahu... Anak aku senang nak dijaga...

Masaaaaa.... Tolong bergerak pantas ke jam 5 petang please... >_<