Showing posts with label ragam.. Show all posts
Showing posts with label ragam.. Show all posts

Wednesday, December 29, 2010

masalah lagi...

hai semuaa...


knp ek bile kite betol2 tengah perlukan duit, tetibe
ade jek perkara yang tak terduge jadik.. korang pon
mesti pernah alami bende yang same mcm ni kan..

bukan niat saya nk menyalahkan takdir....
tak.... saya masih lagi bersabar dengan ape yang jadik..
org lain, lagi maha hebat ujian dan dugaan..

pasal ape saya ckp mcm ni.... pasal...
pasal ape lagi, pasal kereta kesayangan saya la tuu..

nk kate saya jarang service, NOOO!
every month saya service dia.. x penah miss...
tapi kenape laaa saat saya memerlukan duit,
dia pon mule laa nk gune duit saya juge...
kesian saya kan......

tdi mse saya nk keluar lunch ngan incek laling,
saya start JHA saya tuu, tetibe jekk dengar bunyik
mcm ekzos bott... kuat sangat ok !!
org semua pandang saya.. malu saya...

call laling, dia suruh saya cepat dtg amek dia..
nk check.. ok, sepanjang jalan tu, saya rase
kerete saya la yg paling vogue de vass sebab ade bunyik
kuat yg kenderaan lain xde... ahhh...

smpai je kt workshop kete, check.. check..
gupenye................


source:google

korang tahu ape ke bende alah nye kt atas tuu?
kalau nk tahu, tuu la dia COMPRESSOR kerete...

yeaaa, saya dah tahu ape punce JHA saya tetibe mengaum...
compressor JHA saya da x blh pakai lagi dah..
dah expired... hehe!

time akhir bulan mcm ni laa dia nk rosak kan..
kalau murah xpe.. ni takk... blh wat bayar deposit OV tahu..
tapi takpe laaa, i redho laaa u...
demi u JHA, i tak kesah..

hummm.. ilang da mood ceria nk becoti weekend ni..
DUIT ooo DUIT... dimana kau DUIT..

alangkah indahnya donia jika tetibe $$$$ turun dari langit!

ok lah. TATA.

Wednesday, December 1, 2010

diary isnin pulak

asslammualaikum u alls ...

isnin : bangun pukol 5pagi .. awal x awal sgt la kann ...
sbb musabab aku bangun awal cenggitu krn aku gerak
dari umaa family aku kt Pasir Gudang .. kunk kalo aku lewat
sikit, kompom2 lerr hiway Pasir Gudang tuu jamm ...
lagipon aku nk kene naek opis print resume aku sebelom
p intebiu ... incek darling drive laju gilos ok .. x nyempat aku nk lelap
kan bijik mate .. tau2 je da smpai opis aku .. seram naek opis pagi2 ..
cepat2 aku on pc then print resume .. terus blahh .. huhuhu...

sampai wisma ade la dlm kol 645 .. ade jugak bdk lain yg smpai awal..
sementare nk tggu tuu , incek darling ajak p breakfast dulu ..
breakfast mkn mee goreng yg x sedap ! smpai aku nk kene
cirit .... !!

pukol 7.15am, aku da naik tingkat 6 .. alhamdulilah, x ramai lg yg
smpai, so turn aku adalah no.3 ...

da isik borang tu borang ini, penemuduge tuu pon sampai .....
seorang wanita berbangsa india bersame seorang jejaka
berkulit putih gebu berbangsa melayu .. hensem okehhh !! hahha!

aku x mahu laaa review pasal aku intebiu aritu .......
sbb nye....... aku rase mcm x konfiden ngan stiap jawapan
bile inteviewer tuu tanye aku ... :(

habis inteview pukol 9.10 am..
nk ke shoping complex, blom tentu da bukak kan ..
so, aku soh incek darling anto aku balik uma sewa aku ..
nk tido dulu, nnti pas zohor baru ajak dia kuar semula ..

zzzzzzzz ..........

pukol 1.30 aku msg incek darling ajak p shoping carik mekap set aku..

first, kiteorg g Danga City Mall, kt ctue ade Metrojaya ..
ahhh , mcm hampessss , brg2 sume mcm siot jekk ...

second, g holiday plaza pulak , kt ctue ade Parkson ...
kt Parkson pon same , brg2 dia sungguh x memenuhi taste aku ..
sungguh time tuu aku da nk giveup !!

incek darling pujok ajak g Jusco Tebrau .. ye lahhh .. aku ikot ..

first, tgok mekap set MAC .....
harge; hampir 7++ ... aku pndang incek darling, dia pandang aku...
aku tahu, dia msti nk ckp MAHAL .. haha..
dah, x payah nk buang mase ...

aku ajak dia pulak g Bobbi Brown ...
mekap set dia dlm 6++ ....
incek darling kelihatan berminat okehh ...
tapi aku tak minat langsung !!!!
sbb; brg2 dia sume kecik2, baik dari liquid fondation smpai
le ke brg2 yg lain .. x mahu ! x mahu !
kunk aku pakai x sampai sebula da abess ....
incek darling da ngomel kecik2 time ni ..
aku diam kn aje ... sbb aku pk ade 1 lagi kedai blom pegi ..

last shop; Estee Lauder .................
kt sini la berakhir nye pencarian mekap set utk aku .....
sgt puas hati !! semua ado okehh .. !!
incek darling da blh tersenyum .. tau plak nk senyum .. hihi

so, settle sudah misi pencarian Perfume & Make Up set ....



notabelog : kiteorg bkn laaa bakal pengantin yg mepunyai ribuan ringgit malaysia smpai kan nk bli brg2 hantaran mahal2 ... pade aku, biar lah brg tu murah sekali pon, yg peting aku x bebankan kewangan incek darling aku ... :)

Tuesday, November 30, 2010

diary sabtu dan ahad .

assalammualiakum u'olss~


sabtu : aku x jadik ke BP hadiri wedding farah.. sgt sedih okeh !
then, incek darling call ajak ke muar atas urusan rasmi dia..
dia ajak aku, aku on aje laaa .. so, bile da alang2 smpai muar tuu,
aku ajak la incek darling singgah jap umaa kwn baik aku yakni
Nurul.. ke sane pon sbb dia tunang.. mase aku tunang dia dtg,
so, aku balas la balik dia tunang aku plak yg dtg ke sane...
dia cantekk sgt !! majlis tunang dia pon simple2 jerr .
xde nye nk ade pelamin bagai.. sarung cincin dlm bilik jekk..
bab makan jgn cakap arr kan .. sedap giloss !! mee bandung muarr
ade, nasi jagung ade, mcm2 laa ade.. sedap ok ! sedap !!


aku & Nurul ..

aku x lame kt sane, lpas je majlis sarung cincin, aku terus gerak balik..
incek darling harus ke Melaka pulakk.. ade urusan lagi.. aku??
ikot aje laaa ke mane dia pegi .. best tahu nk p Melaka..
cehh, dlm hati aku, nnti blh ajak dia p shoping2 .. haha!!

smpai melaka around 6.30pm .. terus ke Aeon Jusco..
jln punye jln, da pkol 7 lbih.. incek darling tanye ;kamu, tido umaa maklong
mahu?? kite balik esok je eaa.. penat la nk balik arini..

aku angguk aje laaa... waahhh!! i like ... haha..

ohh, lupe nk bgtau...
konon2 saje jekk nk usha2 perfume kt Jusco tuu..
sekaliiiiii ..............................

incek darling da fall in lepp ngan perfume CK kt ctuee ..
wangi tu memg jgn kate laa kn ..
terus je kiteorg sambaa perfume set utk men & women..
berbaloi la jugak beli... x abes 9++ ponn..
nk tengok ke perfume nye???
x mahu laaa, tggu nnti eaa.. hahha..
dahhhh ... da dapat ape yg dihajati, balik laaa..
tido umaa umah maklong aku kt padang temu..

ahad : bgun pagi2 pastu siap2 nk balik ..
sebelom balik, singgah Parkson Mahkota Parade..
mate melilau tgok perfume2 kt ctue .. hajat ke ctue sebenanye
nk carik mekap set pulak utk aku.. tapi..... haremmmmm!!
semua nye x kene ngan taste aku .. nasib ko la yunk dpt
tunang mcm nie ... cerewet itu harus la kan .. haha!!

da xde mudd, aku ajak incek darling balik JB... jahat kan aku..
haha!

da amek tiket transit kt hiway ayerkeroh tuu, boleh pulakkkkk.....
incek darling slh naik hiway... dia p naik hiway ke Seremban, KL..
sudahhhhh !!! naseb laa mudd dia ok mase tuu ..

agak jauh jugak laaa nk uturn balik.. kalo nk uturn pon kene
turun exit Simpang Ampat .. ade laa 25min nk smpai tol tuu ..

huwaaa.... sebena nye, bnyak kejadian2 yg x disangke berlaku...
blh plak, kite org slh jln lagi ......
time tuu plak, minyak kete da menyale ...
sepanjang2 jln lebuh AMJ tuu,
1 pam minyak pon kiteorg x jumpe .... Ya ALLAH ....
hati aku mse tuu tak henti2 doa, agar kete aku x benti tgh2 jln...

alhamdulilah, minyak kete sempat sampai Ayer Keroh...
terus balik JB... ikot jln lame... hahha!!

bayangkan, kiteorg grk dari melake pkl 12, sesat amek mse 2 jam...
pkol 3.30 ade kt melake lagi... x tahu daa nk ckp ape ..
kiteorg balik je terus ... mate pon ngantok ..
sian incek darling kene drive.. aku nk drive dia x bg.. risau kate nye ...

notabelog : kiteorg smpai JB pkol 7 lebih .... ikotkan, bnyak lagi part yg tetinggal... tapi aku x lart nk taip... kepale masih penat, otak masih letih .... :(

Monday, November 15, 2010

tarikh kahwin diawalkan .

hello reader's ~


semalam , bediskas ngan my parents about our tarikh kawen .
tetibe maa mahu kan tarikh kawen kami di awalkan !
whatt ?? DIAWALKAN ?

haku yg nak kan tarikh kawen pd bln september,
npaknya tepakse diawalkan .
maa mahu kan pde bulan JUN okehh !
iaitu sebelum seluruh umat islam nyambut puasa .
kalo ikotkan tarikh yg haku nk kan tu , memg time nga raya .
2 mggu raya kott x silap ..

ape nk buatt , itu keputusan maa & abah .
mereka x mahu kan anak nya ini besanding time
raya !

tapi yg jadik masalah lakk ...
haku ni~~~~

haku belom diskas lagi ngan incek darling .
tak tahu mahu susun ayat cemane ..
dia pon seperti haku juge
mahu kan tarikh kawen pd bln september .