Monday, October 22, 2012

Perkembangan Anak Masing-Masing kan lainnnn......

As-Salam...

BAD MONDAY today... sebab dress kesayangan dah terkena semburan hitam ink letteww..

hmmm, kadang-kadang aku tak paham sungguh manusia sekeliling ni...

yea, anak aku dah nak masuk 8 bulan,
tapi dia masih lagi tak pandai merangkak, & duduk sendiri tanpa bantuan..
GIGI PUN BELUM TUMBUH.............

kalau gi mane-mane, soalan yang berulang org tanya mesti. ye, mesti...

" anak dah bape bulan? "

" nak masuk 8 bulan cik... "

" ohhh... da pandai ape je nk masuk 8 bulan ni ? "

" meniarap je yang dia pandaiiii...... "

" aikk... dah nk masuk 8 bulan, meniarap je pandai?? biasa budak umur2 gini 
dah pandai merangkak, duduk sendiri, ade yang dah pandai panjat pon... 
lambat anak awak ni... gigi pon tak tumbuh lagi ni... ishh,lambat ni.... "

ehhh, LIKE WHAT THE.......................................

takpe la anak aku lambat semua tu, as long as dia sihat and tak susahkan mak pak nye....

aku bahagia tengok anak aku macam tu... at least aku, suami, mak, abah & adik beradik
tak penat sangat nk jaga Hana Humaira... ye laa, yg dia tahu niarap je..
belom pandai merangkak, nyelo lagi...

karang nanti bile dah pandai semua tu, penat pulak nak mengejo...

kan perkembangan budak, lain-lain...
ade yang cepat, ade yang lambat....




" momyyy, jangan peduli ape orang nak cakap ye... 
soon or later, aye mesti pandai semua tu...
malahhh, lebih pandai dari mereka.. "

:')



NomNomNommmmm...
Cayang bucuk bam bam sorang nieee..









*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*



hehehehehehe
cian dia kene buli ngan momyy...


pejam celik pejam celik...
eh, dah besar dah anak aku...

sekejap sangat masa berlalu...

Hana Humaira sayang...
Jangan lah membesar cepat sangat...

Momy tak puas nak gomol-gomol awak...
Tak puas bangun tengah tengah malam buat susu untuk awak.. 
( sebab awak tak suke bangun malam, awk tak nak susa kan momy dedy kann )

Bahagia sangat bile dah ada anak ni..
Semua nya mesti untuk anak..
Untuk aku tak ada, tak pe laaa...
Asal kan anak cukup segala-galanya..





;)

17 kepoh-kepoh:

Lala Latif said...

sama la anak sy...
dah 8 bulan tp pndai meniarap je pun...
gigi pun xde lagi..
pedulik la org nak ckp apa...
mybe anak kita lambat merangkak...
tp cepat bercakap kan...
sape tau...hehe...

Fainie said...

mcm kejap je hana dh 8 bulan..ala, elle, ape kisah org nak kata..yg penting hana maintain cute. hana mmg sgt comel hokey (",)

Fainie said...

mcm kejap je hana dh 8 bulan..ala, elle, ape kisah org nak kata..yg penting hana maintain cute. hana mmg sgt comel hokey (",)

tiramisu said...

comelnye.... bambam!!!

yana aka heart^bee said...

anak sy lagi 3 hari masuk 7 bulan.
baru pandai meniarap menelentang dan angkat bontot sikit.

pastu di bandingkan dgn anak seorg lg sedara, tua seminggu dr anak sy.dah pandai duduk sendiri dan ngesot.konon skarang dah nak pandai paut dan berdiri.

ah lantak la apa orang nak cakap.lambat takpe, as long ade perkembangan dia dan sihat+aktif. huhu.

~ NANA ~ said...

jgn risau k dear...mmg setiap anak tu lain perkembangan dia :)

e k i n ♥ y u s r i said...

xpe
hana tetap comel

Nadya Zahid said...

lela..dieorg ni mmg sibuk..xpyh dgr ckp orang..Allah dah tentukan ape yg terbaik buat hambanya..juz believe in Allah..InsyaAllah nanti ur doter lagi padai drp org lain yg sibuk mengumpat tuh :)

nYomeL said...

Alahaiii.. ade je la org nak komen kann..?? xpelaa.. pedulikan la ape org nak ckp.. yg penting hidup ella & family bahagia.. nnt wat entry psl umah baru lak tau. tak sabar nak tau perkembangan. eheh! :)

Nuriel said...

sbb dia bam bam la..bia dia bam bam..suke sgt2...
i mase kecik umor sathun lebih pun meniarap je..sampai itam lutut! sbb too BIG n BAM! ahah

Anak Lebah Comot said...

relex k..anak jasmin 6 bulan baru jer meniarap tapi pastue progress dier terlalu la cepat lak..masuk 8 bulan dah berdiri 3 sec. tapi lasak yg amat...still xder gigi. lantak la ape org nak cakap. think +ve k.

aNis LeMoN aBu said...

tengok tadi gegirl da nak pandai bergerak tu. ha, jaga momy dedy.. nanti tau-tau je berdesup anak dara ni :)

setiap anak yang sama ibu pun perkembangannya tak sama. apetah lagi anak orang. :)

LisaLisut said...

buat pekak.mind ur own bis.kecoh.jeles kot ank u lg cute dr ank dia kehhh

Allene said...

anak lambat, tak xde pape masalah pun... sibuk sangat tu kenapa??? klu anak cepat, pandai, baik , alim... xpe la kan.. ignore je orang yang menyakitkan hati tu...

wisata outbound malang said...



kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

ZE said...

Hi lela...

Sedapnya nama Hana Humaira...]
Hurm..biarla org nak kata ape..
janji anak kita sihat...ye dop..
mulut org mmg tak boleh nak tutup..
So.be happy ye dear...

Aty_Fared said...

Aty tak kesah qaleef tumbuh gigi lmbat..sebab aty sgt takut die gigit2 aty nnti...ngn gusi pon dah sakit...ngan gigi apetah lg..heheh...