Friday, April 6, 2012

Kisah Berpantang Yang Yak Berapa Nak Pantang Sangat

As-salam & Selamat Hari Jumaat..

bile tiba hari Jumaat je, aku mesti teringat detik kelahiran baby Hana Humaira..
sebab dia lahir hari Jumaat ;))

ok,kalau ikot kb arini,adalah ari yg ke 36 aku berpantang, so tinggal lagi
8 ari untuk aku abes kn sepenuhnya waktu berpantang..

kisah berpantang aku takde la menarik sangat..
aku jugak tak la ikot sratus pratus berpantang yg btul-bitul..
main-main je banyak.. geleng kepala mak aku tengok..
bebel tak sudah.. huuuu..

Oh ye, lepas je balik dari sepital, aku trus balik rumah mak aku..
kirenye nk pantang kt sane laa..senang kalau mak sendiri yg jaga..
Nk bangun lambat ke,taknak itu taknak ini,semua ok jer.. hehe

so,aku berurut 5 hari.. Tukang urut tu kawan mak aku..
Sepanjang 5 hari tu aku di layan bagai puteri oleh tukang urut.. hehe
dia mandi kn aku, sikat kn rambut aku.. semuanya la dia buat kn.. hehe

bab makanan..tu semua atas menu mak aku..tell you, 30 hari aku cume makan
ikan..ikan..dan ikan sahaja!! kalau ikan masak adam pedas ke, gulai ke, sedap la jugak..
ini tidakkk..selang sehari mak aku biat kn ikan masak asam, singgang putih, n kekadang sup tawar..
sedihhhh tengok adik-adik aku makan sedap-sedap..time aku nah pantang ni la dorang sebuk
suh mak aku buat mee bandung la, piZa udang la..macam-macam la.. haaaiiii.. sabar aje la..
Tapi lepas je 30 ari mak aku dah bagi makan daging n ayam sikit..best btul!! huuu..

berbengkung pulak...aku cume pakai 2 minggu je ok!! sebab mase tu aku tengok
perut aku mmg kempis gile la.. takde nye gedebeh.. tp lpas 2 minggu tu..
haaaaa....hamekkk.. perut yg selim dah takde dah.. yg ade lebihan isi lembik-lembik..
padan muke aku.. baru terhegeh nk cari spanx la.. korset bagai la..
mak aku dah jangan cakap da dia punye bebel..tahan je la telinge ni..huuu..
sampai ke arini kemuncitan tu tak ilang lg..takpe, akn ku teruskn pemakaian korset..huh!

param pilis bagai tu...aku cume pakai masa time berurut tu je..
itu pn tukang urut tu yg buatkn n pakai kan.. aku tak tau la knape aku malas
nau nak pakai bende penting tu dalam bwrpantang..haaa..kesan tak pakai param pilis
tu la sampai ke arini aku rase badan aku macam tak best je.. Padan muke aku lagi sekali.. ;(

mandian herba tu sume pn aku buat mase dalam 5 hari berurut.. tu pn makcik tu yg buatkan..
best mandi herba tu..aku suke..badan ringan je rase.. wangi pulak tu..
tapi lepas 5 hari tu aku jadik malas nk buat..jadi nya aku takde da nak neruskan mandi herba..
mandi la ngan mandian biasa.. uuaaaaa...


aku rase tu aje kot aku berpantang..aku tak rase macam aku ni berpantang melainkan aku
cume berpantang makanan aje..sebab bile aku tanye mak "mak ella nk makan ni bole?"
dengan pantas n tegasnya nak aku jaeab " TAK BOLEH!! "
haaaaa... sedihh..

ok lah... tu la kisah berpantang aku yang tak de la nak pantang sangat..heh!

harini ade JCard kt Jusco Permas Jaya.. mak dah bagi green light nk keluar..
tapi baby Hana dia tak bagi bawak.. Sbb kecik lg dia kata...
Yeaayyyy!! mommy n daddy dpat shoping untuk baby Hana nnti.. ;))

6 kepoh-kepoh:

Unknown said...

ekin nnti berpantang ms bulan puase....
huhuhuhu
jgn smpi ms raya dahler
hehehehe
kire2,44 hari tue abis sblum raya

elle's laaa~ said...

Ekin : hehehe..nnti suh baby kuar cepat sikit..ckp kt dia nk raya ni..nti ley jalan2 dpt duit aye..heeee ;)

Anak Lebah Comot said...

rase malas kan nak pantang ketat...Jasmin pon 2 minggu jer pakai barut bertali...pastue terus pakai korset jer....dasar pemalas..ahaks

malynd_anggun said...

a'a..i pon berpantang mase puase..adoi..pasar lambak lg...hapofully i dpt abes kan pantang dgn jayanye nnti..hehhe..mane gmbo hana? nk tgk!! hihi

armouris said...

terjumpa info ni, juga pasal berpantang… selamat berpantang … sharing is caring :) - cara bertungku dengan mudah semasa berpantang

leeza said...

mungkin pantang time raye.. makanan sedap2 + open house bagai, masyAllah mcm mane lah dugaan ku nnt :(