Thursday, July 7, 2011

# review 1 - Khatam Al-Quran




As-Salam...
Selamat Pagi..

Actually, i tak tau nk update yg mane satu dulu.. hehe ;)
takpe la, kite ikot turutan majlis ok..

i nikah ari sabtu pagi, so jumaat malam tu sepatutnya ade berinai kecil.
tapi di sebabkan dalam adik beradik i yg dah kawen, takde sorg pun
yang buat majlis khatam al-quran mase dorg kawen, so mak i
mintak i buat majlis khatam ni.. lagipun i anak pompuan last kawen..
so, itu permintaan mak i.. i pon mmg ingt nk buat majlis khatam quran.

utk mlm khatam quran, i takde buat baju ke, pegi mekap ke.. dll..
yg i tahu, i cume nk khatam al-quran saje.. xde mekap2, xde baju cantek2.. hehe

so, utk baju, i beli je jubah yg harga nya tak sampai rm60..
beli kat Kedai Baju Tewah , Tesco Plentong Extra, Johor..

i gi carik ari jumaat siang tu jugak! gi ngan kakak ipar i..
semua org tak tahu i keluar gi carik baju.. hhehehe...
kalo mak i tahu ni, kompem....... dia marah.. hehe

so, kat bawah ni adalah gambar sepanjang majlis khatam al-quran belansung.
maaf yeaa, tak banyak gambar laa.. ;)





selesai majlis khatam..
tengok muke i, pucat kan.. tu tanpe sebarang bedak..
memg i taknak mekap utk khatam..



kami khatam berempat.. kiri sekali anak buah i baru berumur 7tahun,
sebelah i, kakak ipar i ibu kepada anak buah i,sebelah kanan i,
anak ustazah yang tumpang khatam, dan kanan sekali
adalah Ustazah i.. :)




i godek-godek kamera, takde pulak gambar jubah full..
maaf ehh.. nanti balik ni i amik gambar jubah tu ehh.. hehe

ok. tata ;)

16 kepoh-kepoh:

e k i n ♥ y u s r i said...

bestnye ble sumenye dah selesai....

mjlis khatam quran,simple2 je....

~ NANA ~ said...

alhamdulillah :)

i hari tu teringin nk bt majlis khatam quran tp adik2 ramai period la pulak...nk buat sorg2 mcm malu...kekkeke

UyaRayza said...

uya lg prefer mjlis khatam yg mcm nie..x payah cntik2 sgt hehehe..kn mjlis untuk khatam alquran heheh..nice dear

♥ Kasut Pink ♥ said...

i pon blm dpt baju yg sesuai utk majlis khatam lg. Susah sgt nnt pakai jubah mcm u je la..

LisaLisut said...

heheh.mak i suruh khatam quran tp i mls....(jwpn i Lisa dh khatam 3x dh kot masa kecik.xpolah..haha)
i xnk kelamkabut nk siap la apa la pagi jumaat tu.maka..no khatam quran.pdhl malas.ok la tu elle.takyah mekap kot rasanya.siti nurhaliza pn tak mekap sgt rasanya masa dia katam hahah

Miss Sunshine said...

Bestnya ada majlis khatam Al-Quran. Sebenarnya teringin sangat nak buat majlis khatam quran sebelum nikah... tapi, hmm... ade halangan..

cheQmOomOo said...

:)

tqahmisdar said...

i pun nak buat khatam quran.. =)

SyAfaWaNi ♥‿♥ said...

alhamdulillah da selesai kan :)

fainie_riz said...

Bestnye..tak sabar tgu next entry lak...

zimie said...

i tak terfikir la plak pasal khatam quran ni.adeh serius tak termasuk dlm agenda.tau2 je nikah,sanding,tandang.hahah tapi tengok ella nye majlis ni cambest la plak.haihh nak kene propose kt ibubape la camni.jengjeng;p

elle's laaa~ said...

ekin : alhamdulilah.. dah boleh tarik nafas lega.. hehe :) tuu la, i memg nk buat sesimple yg boleh utk majlis khatam..

nana : memule mak suro i buat sesorang. tapi i taknak.. malu.. hehe.. nasib bik ade kakak ipar n anak buah yg baru lepas abis ngaji ..selamat di situ ;)


uya : kann... i pon pk mcm tuu.. menghormati majlis sebenarnnye..

kasut pink : btul tu, kalo susah noo, beli je jubah mcm i.. murah pun murah.. cut cost lgi tau.. hihi


lisa lisut besut : hehehe... alahh, kalo takde majlis khatam pon ok jugak la dear.. ;)

liza : halangan ape dear??

cheq moomoo : ;p

tqahmisdar : alhamdulilah ;)

syafawani : alhamdulilahh :)) lega dah sekarang ni.. hehe

fira : pening oooo nk update pasal ape lagi.. hihi

zimie : try la tanye ur mom.. mesti dia setuju.. :)

adorable ~A.N.A said...

review on nikah dress plz..i like so mucjh!!

Lynn said...

review la baju nikah...

mesti sweet time tu... ;-)

Hunny Kitty said...

sempoi...itulah yg naisss...... =)

nak mintak tulun like nih:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150239256611374&set=o.105233696196553&type=1&ref=nf

anaztasias nora aira said...

simple as nice dear. congrats !!