Thursday, March 31, 2011

Pengapit : Pendahuluan Kisah Persahabatan Kami


As-Salam...


Happy thursday ladies & gentlemen(kalo ade. ha ha)

dengan menaruh harapan yang tinggi menggunung,
harap nye, dapat lah gaji masuk arini jugak!!

please boss, kasihani daku. dah kempis sangat poket ni..


sabtu lepas, mase pegi fitting baju tuu, aku kan ditemani oleh si cantik
Hetty.. aku tak tahu nk ajak sape, aku ajak la dia..
lepas je sesi fiting-fitting, dia ajak aku pegi Jakel Tampoi.. konon nye
dia nak survey harga kain.. tapi dok nyerr.... beli terusss!!

hetty ni aku kenal mase aku masuk sekolah teknik muar sesi 06-07
aku first intake, dia 3rd intake tak silap aku.. yang pasti aku masuk
awal dari dia... mase dia baru masuk kelas tuu, kiteorang kat science lab..
tekejot gak kiteorang ade budak baru masuk .. pulak tuuu, meja sume
dah penuh ngan student kelas aku .. kebetulan, meja aku memg muat
lagi sorang student, so aku pon panggil dia ajak dok satu meja...

mase dia mule2 masuk tuu.. ya allahhhh, pemalu nye, pendiam nye,
sopan nye, lembut nye, segala2 nye lah yang ayu-ayu ade kat diri dia..
hahahaha.... aku tanye 10patah, dia jawab sepatah jerr..

pastu aku ngan geng sebelah aku pon gosip2 la ngumpat hetty ni..
haha.. jahat aku kan... belom kenal lagi dah ngumpat org tuu..
kesian diaa...

so, lame kelamaan, dia ok, aku pon ok ngan dia... kami jadik kawan
baik kat sekolah tuu... memg kalau ade dia, ade lah aku.. ade aku,
ade lah dia...... sampai kalo ade bdak lain nak ngorat dia pon,
dorang carik aku.. al maklom laaa, hetty ni famous student kat
teknik muar suatu tika mase dulu... sbb dia ni cantik.. mcm model..
hehehe... ( alahai hetty, kalo ko bace ni, jangan nak kembang sgt ehh! )

kat asrama dulu, aku lah paling nakal.. banyak kali kantoi bawak
handset, and banyak kali jugak la handset aku kene rampas ngan
warden.... hetty ni pulak, baik gilaaaaaa!!!! dia tak penah bawak
handset kat asrama... and tak pernah laaa isi surat salah laku ..
bagus kan diaaa.... aku pulak, siap dah dapat sura warning last dari
sekolah.. pulak tu pos ke rumah.. ahhh, memg kalo tiap bulan balik
umah, kene bantai la ngan abg2 aku...... :(

masuk tahun ke2, kiteorang kira senior la kan.... lagi lah belang
aku ni menjadik-jadik!! awal2 tahun dah kene denda...
denda nya TAK BOLEH OUTING SELAMA SETAHUN !
watefish la kan... selama setahun aku kat ostel, tiap ari jumaat ptg
bdk2 ostel boleh outing.. tapi aku?? dan-dan la kan dok kt
bilik prep layan jiwe ni... tapi hetty jarang outing .. sbb dia nak
teman aku kott.. hahahah... ahh, rindu nye zaman asrama...

kalo ikot kan, banyak lah kenangan aku ngan dia.. gaduh nye, baik nye,
tipu sane sini, gossip pasal boipren and jejake2 hot teknik muar...
hahaha....

dulu-dulu, budak2 ni selalu cakap ,
; aku rase kan, dalam ramai2 antare kite ni, mesti lela
yang kawin dulu kan...

yea kawan-kawan kesayanganku sekalian, aku antare terawal
yang akan berkahwin.. :))
masin betul mulot korang semua kan.. nape lah korang tak cakap :
aku rase kan, 3 / 4 tahun akan dtg, mesti lela dah jadik jutawan kan..

hahaha.... korang... terima kasih atas doa kalian.....
jodoh aku memg sampai awal... :))

nak tengok tak muke aku zaman sekolah hingusan dolu2..
nah .. tengok ni...


comel kan cekgu jijah kite :))
hetty 2 dari belakang.. while me,,
carik sendiri... hehehe..


ni lah kawan-kawan kelas aku... yeaaa... semua pompuan,
sikit pulak tuu.. takpe.. itu yang bagus nye...
cikgu-cikgu pon suke sbb tak payah nak pening2
nak ngadap ramai student kan.. hahaha..
yang tengah2 yang comel2 tuu, tu lah ibu kami..
ibu yang sangat kami sayangi.... ibu azizah...
RINDU NYE.... ya allah....... :(




hetty , aida & aku

mase ni final SPM.. kami sekelas duduk satu dorm yang same..
mcm mne muke hetty dulu, mcm tu jugak la muke dia sekarang.
masih lagi cantik bagai bidadari... serious, saya tak tipu!



ini pulak mase aku tunang..
dia sanggup datang walopon mase tu aku
tahu dia sangat sibuk ngan study..
oh yea, yang sebelah kanan
tu juga kawan baik aku: NURUL
nurul pon dah selamat menjadi
tunangan orang. alhamdulilah....


and this is she now......

alhamdulilah, dia dah pon grad... aku bangga ngan kau sayang!
semoga kau terus success yea kawan... ingat, kalo dah berjaya and
dah jadik usahawan terkenal, jangan sekali2 kau lupe kan aku k!

hehe... aku rase.... cukup lah samapi disini pendahuluan tentang dia..
maaf kalau entry ini membosan kan kalian... :))

have a nice day!

hetty, kalo ko ade tebace blog aku ni, jgn lah sedih pulak ehh. haha!

9 kepoh-kepoh:

malynd_anggun said...

u, tibe2 i pun di bwk kenangan silam..ehehe...
eh, gap u ngn i kawen, 2 weeks je..ehehehe

Khadijah Wahab said...

lel !!! ape yg ko tulis kt ken sekolah ak kt pic tu ??? adesss, etty je, katy pny bile plak ???

en.kayrul dn cik nadua said...

so sweet..happy sgt kn klu bestfriend dpt jadi pengapit :)

Lieya said...

Best fren forever and ever.... syok ooo ade bff ni ape jua masalah dikongsi bersama..

fira. said...

elle.. bestnye u dh ade pengapit.. i nk pilih pun susah. nk pilih sorg takut lagi satu sakit hati. nmpk gaye i kne pakai dayang2 je la..

elle's laaa~ said...

malynd : hehe.. yeke??? kire nye u bulan 7 la ehh??? ke u dulu baru i .. hehe

kathy : heheheheh..... nak jugak.... cibok je tau..

elle's laaa~ said...

nadua : tu laaa.... memg nak dia je yg jadik pengapit kite.. dari sekolah dulu lagi dah berangan ..haha

lieya : yaaaa, u true sis.. hehe.. she'smy bff till end!!

elle's laaa~ said...

fira : hmmm, susah kan kalo dapat kwn mcm tuu.. takpe laa, u suruh je dorg jadik dayang2 u.. hehe

anotherstep said...

best x poli merlimau?